Khamis, 31 Mei 2012

FGVH ; Pelabur Yahudi bakal kuasai FELDA melalui proksi..?


   Sebelum ini rakyat malaysia telah didedahkan tentang rancangan kerajaan dan FELDA untuk menyenaraikan saham-saham FELDA ke pasaran bursa saham malaysia.Rancangan penyenaraian ini telah menimbulkan satu pergolakan antara kerajaan ,FELDA dan peneroka dimana sebahgian peneroka telah menolak rancangan ini kerana telah dapat menghidu sesuatu agenda yang terselindung dalam rancangan ini.Isu ini juga turut menarik perhatian rakyat malaysia dengan pelbagai persoalan di tujukan kepada kedua-dua pihak yang berkait dengan rancangan ini. Asas penentangan sabahagian peneroka ini ialah kerana kesangsian penubuhan syarikat usahasama FELDA GLOBAL VENTURES HOLDING yang dimana pemegang saham syarikat ini juga datang dari pelabur luar.Dengan tertubuhnya FGVH secara halusnya tujuan dan matlamat penubuhan FELDA 30 tahun dahulu sudah tergelincir dari dasar utamanya iaitu mengujudkan dan membantu bumiputera melayu memiliki hartanah dan menaikkan ekonomi dimalaysia.
    Sebelum ini juga kita telah di kejutkan dengan berita KERAJAAN MALAYSIA TELAH MENGEKSPORT MINYAK SAWIT KE ISRAEL dimana perdagangan ini telah dilakukan secara sulit dan licik.Secara kita sedari atau tidak rancangan penyenaraian saham FELDA ini dicadangkan setelah isu minyak sawik ke ISRAEL terbongkar .Persoalan yang patut kita fikirkan ialah adakah penyenaraian ini merupakan strategi licik pelabur-pelabur ISRAEL untuk menguasai pengeluaran minyak sawit dunia melalui syarikat-syarikat proksi mereka yang berada diseluruh dunia dan dibantu pengkhianat malaysia melalui strategi halus ? . Jika kita mengkaji laporan-laporan dibawah ini maka bolehlan kita rumuskan penentangan terhadap penyenaraian ini ada asas nya..............

Persatuan peneroka yang menentang penyenaraian.


     
KUALA LUMPUR: Bekas Timbalan Pengarah Bank Negara Dr Rosli Yaakub mendakwa sebuah syarikat milik Yahudi, Bunge Limited antara yang bakal menjadi 'rakan kongsi strategik' kepada Felda Global Ventures Holding Berhad (FGVH) apabila disenaraikan di Bursa Malaysia.

Menurutnya, Bunge Limited bakal memiliki saham sebesar 20 peratus di dalam syarikat tersenarai FGVHB di mana usahasama antara FGVHB dan Bunge Limited telah dimetrai pada bulan Disember 2011.

"Bunge Limted adalah syarikat milik orang Yahudi di mana matlamatnya ialah ia mahu menguasai dan memonopoli," katanya ketika berucap membentangkan kertas kerja di Konvensyen Halatuju Felda di Shah Alam Ahad lalu.

Tambahnya lagi, Bunge Limited adalah sebuah syarikat terkemuka di dunia yang menjalankan perniagaan 'agrobusiness' dan makanan.

Kakitangan syarikat itu kata Rosli berjumlah 32 ribu orang di lebih dari 30 buah negara dan ia adalah sebahagian daripada rangkaian syarikat-syarikat 'food cartel' dunia.

"Setakat ini, food cartel ini belum lagi berjaya mendominasi pengeluaran dan pasaran sawit dan produk sawit.

"Apabila ianya kelak menjadi rakan kongsi strategik kepada FGVHB maka Felda akan menyumbang ke arah penyempurnaan pengawalan oleh food cartel ini ke atas makanan-makanan utama dunia," sambungnya lagi.

Di Argentina, Bunge Limited telah berjaya membolot 'tanah perladangan yang keluasan beratus-ratus ribu ekar di kawasan tanah subur di Pampas Plains, malah mereka juga telah berjaya menguasai ekonomi Argentina.

"Akan beruntungkah peneroka-peneroka Felda dan akan selamatkah anak-anak peneroka Felda dan generasi mereka akan datang apabila satu bangsa yang tidak pernah ada belas kasihan.

"Mahukah dan bersediakah peneroka Felda untuk berkongsi tanah dan kilang-kilang minyak sawit yang mereka miliki dengan Yahudi," soal beliau lagi..............HARAKAH DAILY
     
                                                                                              
Syarikat gergasi berasaskan perniagaan pertanian, Louis Dreyfus telah ditawarkan untuk menjadi pemegang saham utama dalam saham Felda Global Ventures Holding (FGVH). FGVH kini dalam persediaan untuk menjual saham-sahamnya dalam tawaran awam permulaan kedua terbesar tahun ini selepas Facebook, menurut tiga sumber.

Antara perancang utama FGVH

Louis Dreyfus yang berpangkalan di Perancis, adalah syarikat dagangan bijirin yang kini telah meluaskan operasi dalam minyak sawit dalam beberapa tahun lalu bagi memenuhi peningkatan permintaan dalam penggunaan komoditi itu dalam makanan dan bahan bakar. FGVH, sayap komersial Felda telah menawarkan Louis Dreyfus untuk mengambil 4.9 peratus kepentingan dalam IPO yang bakal menjana AS$3 bilion (RM9 bilion) pada Jun ini, kata sumber itu.

Nilai Saham Felda Global Ventures 2012

Berdasarkan harga RM4.65 sesaham yang diumumkan kerajaan, penguasaan 4.9 peratus oleh Louis Dreyfus membabitkan RM800 juta (AS$261.69 juta). FGVH akan mengumumkan hasil perundingan dengan Louis Dreyfus berhubung perkara itu seawal Isnin ini, kata sumber tersebut.

Perdagangan MALAYSIA -ISRAEL yang sudah sedia terjalin secara sulit

Louis Dreyfus yang dimiliki secara berasingan bersetuju untuk menjadi rakan strategik dalam penapisan dan logistik, perniagaan minyak sawit (FGVH) Pada 2009, Louis Dreyfus telah menandatangani perjanjian bersama dengan Kencana Agri, syarikat senaraian awam berpangkalan di Singapura untuk membina dan menjalankan operasi perdagangan minyak sawit di Kalimantan di Pulau Borneo.
Baru-baru ini, Louis Dreyfus telah bekerjasama dengan syarikat tempatan untuk membeli konsesi ladang kelapa sawit di Indonesia. Syarikat itu juga adalah satu daripada empat syarikat perniagaan pertanian yang dominan bersama Archer Daniel, Midland Co. Bunge dan Cargill............BERITA SEMASA.

    Dengan keterangan dari kedua-dua fakta ini jelaslah apa yang di tentang oleh sebahagian peneroka mempunyai asas yang kukuh.Bagaimana pun kita masih kecewa dengan sikap sebahagian lagi peneroka dan rakyat malaysia yang kurang peka terhadap rancangan jahat ini kerana kurang mendapat maklumat yang sebenar. Peneroka-peneroka ini juga tidak mengetahui risiko mereka kehilangan tanah milik mereka sekiranya saham-saham yang diniagakan mengalami kerugian.Apa yang amat dibimbangi ialah konspilator-konspilator saham yang kebanyakanya dari orang-orang YAHUDI akan mengeksploitasi saham-saham FELDA untuk menjatuhkan hargany a bagi memudahkan pelabur-pelabur proksi mereka membeli saham-saham ini seterusnya secara tidak langsung menguasai FELDA secara sah. Sekiranya ini berlaku maka kedudukan orang MELAYU khususnya bakal terancam..............
                                                                              
                                                                                                 TUN HITLER 31/05/2012......................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan